perjantai 2. syyskuuta 2011

Tervetuloa Jumalan läsnäoloon

Seurakunta elää Jumalan läsnäolosta, kasvaa Hänen tuntemisessaan ja toteuttaa tarkoitustaan tässä ajassa. - Nostamme esiin uuden sukupolven, joka muuttaa kaupunkiamme!

Tervetuloa mukaan tähän elämän sykkeeseen. Jos tuntuu, että olet vähän jumissa tai hukassa. Niin tässä sinulle evääksi Jopin psalmi:

Minulle sanottiin kerran, että sinusta tul…
Mutta eihän minulle sanottu. Ei sanottu sitä eikä tätä.
Paitsi pahan teon jälkeen: Sinä kelvoton!
Mikä minusta sitten tulee?
Kuka minä sitten oikein olen?
Sen minä suurin piirtein tiedän, mitä minä teen.
Mutta kuka minä olen?
Miksei kukaan ole kertonut.
Sitä paitsi nyt olen jo vanha mies, kuka minulle enää kertoisi.
Olisiko siitä enää edes mitään hyötyä?

Löysin tuoteselosteen, Luojan laatiman ja siinä sanottiin:
Ei ole vielä käynyt ilmi mitä meistä tulee.
Tämän minä ymmärrän ja tuntuu siltä, että ajan käydessä vähiin tietämättä jääkin.
Mutta hetkinen, teksti jatkuu:
Tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, hänen ilmestyessään kirkkaudessa.
Ai että minä vai?
En olekaan tabula rasaksi syntynyt ja siksi jäävä.
Vaan Jumalan kuvaksi luotu, iankaikkisuutta varten ja täyttymystä kohti kulkevaksi.
Tässä on mieltä vanhallekin, saati nuorelle.
Tulla, muuttua ja kasvaa Jeesuksen kaltaiseksi.
Se on kutsu yhteyteen ja yhteistyöhön, sillä ei siitä ihmisvoimin valmista tule.
Eikä tarvitse tullakaan.

Nyt minulle sanotaan:
Sinä olet minun rakas…
Olen Jumalan haluama ja odotettu.
Juuri nytkin hän kaipaa minua ja minä häntä.

Jopi, johtava pastori